Onderwijs anders

Publicatiedatum: 23-03-2018  | Trefwoorden: onderwijs
Geschreven door: Lia Nijman

Kinderen zijn van nature creatief. Maar het frustrerende is dat we die creativiteit gedurende opvoeding en onderwijs nauwelijks erkennen of stimuleren. Wij houden een pleidooi om het roer om te gooien.


Onderwijs anders

Kinderen zijn van nature creatief. Maar het frustrerende is dat we die creativiteit gedurende opvoeding en onderwijs nauwelijks erkennen of stimuleren. Die houding levert ons heel veel volwassenen op die hun creativiteit niet meer durven inzetten. Dat maakt de vicieuze cirkel rond, want wat je niet gebruikt kan je ook niet stimuleren bij anderen; je kinderen, je leerlingen, je studenten, je werknemers, je burgers.

Wij houden een pleidooi om het roer om te gooien. De CAN mag met recht de school genoemd worden waar de creativiteit van haar deelnemers wordt gereanimeerd en gekoesterd. Daarnaast helpen we je deze vaardigheid verder te ontwikkelen en bij jezelf en anderen te stimuleren. De oprichting van de CAN is mede een gevolg van onderstaande TEDtalk van Sir Ken Robinson.

Zoek op trefwoord

  • onderwijs (1)

  • Archief

  • maart 2018 (1)